Wednesday 27 July 2011

Istiadat Pengurniaan Tauliah Dato Bandar MBAS

Istiadat pengurniaan tauliah Dato Bandar MBAS telah berlangsung di Istana Anak Bukit pada hari ini. Majlis pelantikan disempurnakan oleh Kebawah Duli Yang Maha Mulia Tuanku Sultan Kedah kepada Dato Hj Mat Noh B Hj Ahmad. Antara tetamu kenamaan yang hadir ialah Kerabat Diraja, Menteri Besar, Exco Kerajaan Negeri, Wakil Rakyat, Ketua-Ketua Jabatan Negeri dan Persekutuan.

Sebelum dilantik menjadi Dato Bandar, Dato Mat Noh merupakan Pegawai Daerah Kulim. Sepanjang menjadi Pegawai Tadbir Negeri, beliau pernah menjawat jawatan yang lain iaitu Penolong Setiausaha Kerajaan, Penolong Pegawai Daerah, Pegawai Khas SUK, Pentadbir Tanah Daerah dan Setiausaha MBAS.  

Selepas pelantikan tersebut, Dato Mat Noh yang sempat ditemui telah berazam akan melaksanakan segala polisi dan dasar yang telah diputuskan oleh kerajaan sebagai bandar yang bersih daripada segala sampah sarap, mengurangkan pusat-pusat hiburan yang berunsur maksiat, menjadikan Alor Setar sebagai bandar yang selamat dikunjungi oleh semua rakyat dari pelusuk tempat.  

No comments:

Post a Comment