Sunday 31 July 2011

Majlis Penyampaian Sijil Amanah Kepimpinan PAS Kedah

Hari ini 30 Julai 2011, PAS Kedah telah menganjurkan Majlis Penyampaian Sijil Amanah Kepimpinan kepada semua AJK yang dilantik untuk menganggotai 24 Lajnah dan Sekretariat BPPNK. Majlis tersebut diadakan di Kompleks PAS Kedah, Batu 9, Jalan Kota Sarang Semut yang disampaikan oleh Presiden PAS, Dato Seri Tuan Guru Hj Abdul Hadi B Hj Awang. Majlis ini dimanfaatkan apabila kehadiran Dato Seri Presiden turut merasmikan Konvokesyen Kolej Islam Darul Ulum (KIDU) di Pokok Sena pada sebelah pagi dan ceramah pada sebelah malamnya.

Turut hadir TPJ, YB Dato Hj Ir Phahrolrazi B Mohd Zawawi, YB Dr Ismail B Salleh dan Ust Mohd Isa B Syafie manakala SU BPPNK, Ust Musaddaq B Hj Ahmad, Ketua Pemuda, Ust Ahmad B Yahya, Ketua Muslimat, YB Ustazah Aisyah Bt Hj Ghazali, Pengarah JPN, YB Sen Hj Yusof B Hussin serta Ahli BPPNK turut hadir untuk menerima washiqah pelantikan daripada Presiden. Walau bagaimanapun, YAB Pesuruhjaya tidak dapat hadir kerana masalah kesihatan yang tidak mengizinkan.

Dalam ucapannya, Presiden menekankan peri pentingnya amanah dalam memimpin jamaah Islam (PAS) ini wajar diberi keutamaan dengan menjadikan tugas utama manakala tugas mencari nafkah seharian dapat dimanfaatkan untuk kepentingan jamaah agar jamaah terus mantap di samping keperluan ahli keluarga yang juga tidak boleh diabaikan. 

Selanjutnya, Presiden menjelaskan bahawa Islam yang diperjuangkan ini akan terus kekal  biarpun pemimpin silih berganti. Inilah lumrah perjuangan akan diuji kepada segenap insan yang bergelar pemimpin samada ujian ketika senang atau susah dan sihat atau sakit . Oleh itu, kita yang dilantik sebagai pemimpin tidak harus mensia-siakan kehendak jamaaah kerana hidup berjamaah ada keberkatannya.              

No comments:

Post a Comment