Tuesday 2 August 2011

Majlis Berbuka Puasa Dan Tazkirah

Majlis Berbuka Puasa anjuran Pejabat YAB Menteri Besar Kedah di Sri Mentaloon hari ini nampaknya dingin dan hambar. Juadah berbuka puasa berlebihan dan bilangan tetamu tidak penuh di meja yang diatur. Faktor kehadiran yang kurang memuaskan disebabkan sangkaan tetamu bahawa YAB MB tidak dapat hadir telah meniti di bibir sebelum majlis berlangsung. Majlis tersebut merupakan program rutin pada setiap tahun yang dianjurkan untuk meraikan semua wakil rakyat, ketua jabatan Kerajaan Negeri dan Persekutuan, Ahli Lembaga Pengarah GLC, Ahli Majlis dan MKK/Komuniti.

Bagi meneruskan majlis tersebut, YAB MB telah mewakilkan kepada YB Dato Ir Hj Phahrolrazi B Mohd Zawawi, Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan untuk hadir dan menyampaikan tazkirah Ramadhan. Alhamdulillah, wakil MB dapat mengulas tazkirah dengan baik biarpun tidak sama dengan tazkirah yang disampaikan oleh YAB MB pada tahun-tahun sebelumnya.           


Majlis tersebut turut dihadiri oleh kaum bukan Islam antaranya YB Tan Chow Kang, Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan, YB Lee Guan Aik ADUN Kota Darulaman dan Ahli Majlis daripada kaum Cina dan India. kehadiran mereka menandakan sokongan yang padu terhadap Kerajaan Pakatan Rakyat sekarang dan sekaligus membuktikan bahawa corak pentadbiran sekarang tidak membezakan antara kaum dan budaya asalkan Kedah Sejahtera : Nikmat Untuk Semua. 

No comments:

Post a Comment