Monday 22 August 2011

Kunjungan hormat Usahawan Ningxia, China

Saya menerima kunjungan hormat Mr Wilson Wang, Director dan Mr Chong Hi San, Executive Director Yu Loong International Sdn Bhd di Ningxia, China. Kedatangan mereka berdua adalah untuk membuat jemputan rasmi kepada Kerajaan negeri Kedah untuk menyertai 2011 China (Ningxia) International Investment & Trade Fair  And China - Arab States Economics and Trade Forum yang akan berlangsung pada 21 - 25 September 2011.

Dalam masa yang sama turut diadakan perbincangan ringkas tentang hasrat mereka agar kedua-dua negara China dan Kedah memikirkan suatu program yang melibatkan usahawan yang boleh menjalin hubungan dua hala dalam bidang perniagaan eksport dan import. Mereka juga mengalu-alukan kedatangan wakil kerajaan negeri Kedah ke Ningxia dalam menjalin kerjasama yang lebih erat khasnya mengadakan business matching dalam produk makanan halal dan barangan tempatan.

Selepas itu, mereka mengadakan kunjugan hormat ke pejabat Timbalan Rektor INSANIAH (Akademik)untuk mendapat gambaran yang jelas tentang bidang pendidikan Islam yang mana terdapat rakyat negara China yang belajar di sini.  



No comments:

Post a Comment