Friday 26 August 2011

Majlis berbuka puasa dan sumbangan YAB MB


Pejabat YAB Menteri Besar sekali lagi menganjurkan majlis berbuka puasa di kediamannya di Sri Mentalon pada 24 Ogos 2011. Kali ini tetamu undangan beliau ialah golongan ibu tunggal, anak-anak yatim, fakir miskin dan muallaf dari seluruh daerah. Seramai 27 penerima sumbangan telah dikenalpasti dalam seluruh DUN Negeri Kedah. Mereka menerima barangan keperluan hari raya dan wang tunai RM 150 setiap orang. YB Dato Ir Hj Phahrolrazi mewakili YAB Menteri Besar menyampaikan sumbangan. 



Exco Penerangan dan Pembangunan Usahawan Negeri Kedah, YB Ust Hj Abd Ghani b Hj Ahmad diberi penghormatan menyampaikan sumbangan kepada penerima dalam DUN Ayer Hitam. Begitu juga bagi penerima dalam DUN masing-masing akan menerima daripada ADUN/EXCO yang hadir. Antara tetamu yang hadir  YB Dr Abdu Isa B Ismail, YB Dato Ir HJ Amirudin B Hamzah, YB Dato Mohd Taulan B Rasul, YB Penasihat Undang-Undang Negeri Dato Anas B Ahmad Zakie serta ADUN/Ahli Parlimen dan Ahli Dewan  Negara.


YB Dato Ir Hj Phahrolrazi mewakili YAB Menteri Besar sedang menyampaikan tazkirah kepada hadirin. Beliau mengingatkan kepada semua pihak agar menunaikan kewajipan sebagai orang yang beriman dengan menghulurkan sumbangan kepada golongan yang tidak bernasib baik. Tiada bezanya antara orang kaya dengan orang miskin dan berpangkat tinggi atau rendah melainkan wujud perbezaan ialah hanya mereka yang beriman dan bertaqwa kepada Allah sahaja.                                                                      


No comments:

Post a Comment