Friday 5 August 2011

Majlis Penyampaian Bantuan Sempena Hari Raya Aidil Fitri 2011

Majlis Penyampaian Sumbangan Sempena Hari Raya Aidil Fitri 2011 telah diadakan di Dewan Wawasan Gemilang, Sik. Majlis tersebut diserikan lagi dengan keberangkatan Sultanah Kedah, Tuanku Hajjah Hamimah Binti Hj Hamidun yang turut menyampaikan sumbangan tersebut.

Majlis tersebut dianjurkan oleh Persatuan Wanita Kedah di Wilayah Persekutuan/Selangor dengan kerjasama Pejabat Daerah Sik. Turut serta dalam majlis tersebut ialah Ahli-Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan iaitu YB Ustazah Hjh Aishah Bt Hj Ghazali selaku Pengerusi Jawatankuasa Kebajikan, Pembangunan Wanita dan Keluarga, YB Ust Hj Abd Ghani B Hj Ahmad dan YB S.Manikumar. Selain daripada itu antara kenamaan lain ialah YB Che Uda B Che Nik Ahli Parlimen Sik, YB Hj Yahya B Abdullah ADUN Jeneri, Datuk Ismail B Said Pegawai Daerah Sik, Datin Wira Hasnah Bt Abu Samah Pengerusi Persatuan Wanita Kedah di Wilayah Persekutuan/Selangor, Penghulu Mukim, Ahli Majlis dan Pengerusi MKK/Ketua Komuniti. 
             
Seramai 150 orang penerima bantuan yang terdiri di kalangan fakir miskin, ibu tunggal, anak yatim dan OKU daripada 4 Mukim dalam Daerah Sik. Sumbangan diberikan dalam bentuk barangan keperluan harian dan wang tunai. Sumbangan tersebut disalurkan oleh Yayasan Sultanah Hamimah yang mana baru sahaja ditubuhkan pada 15 Julai 2011 lalu. Dalam majlis tersebut, para dermawan dialu-alukan untuk menghulurkan sumbangan melalui Yayasan Sultanah Hamimah agar banyak program kebajikan dapat dilaksanakan.   


No comments:

Post a Comment