Friday 5 August 2011

Majlis Penyampaian Sumbangan kepada Guru Al-Quran dan Bidan peringkat Daerah Kubang Pasu telah diadakan pada hari ini di Masjid Lembah Keriang, Changloon. Majlis ini dianjurkan oleh Pejabat YAB Menteri Besar Kedah sejak 2009 lalu. Exco Kerajaan Negeri YB Dato Hj Mohamed Taulan B Mat Rasul hadir mewakili YAB Menteri Besar disebabkan YAB Menteri besar sedang menerima rawatan di Institut Jantung Negara. Turut kelihatan dalam majlis tersebut, Speaker DUN YB Dato Dr Abdu Isa B Ismail, Exco Kerajaan Negeri, YB Ust Hj Abd Ghani B Hj Ahmad, ADUN Bukit Kayu Hitam YB Dato Ahmad Zaini B Japar, Pengurus Besar YINK Hj Abdul Rahman B Ismail dan Wakil Pegawai Daerah Encik Norazman B Nordin serta penghulu.          

Seramai 824 orang penerima sumbangan yang terdiri guru Al-Quran/Tajwid dan Bidan hadir dalam majlis tersebut. Mereka menerima sumbangan wang tunai setiap seorang RM 150 dan barangan keperluan harian. Sumbangan disediakan oleh Yayasan Islam Negeri Kedah dan diselaraskan oleh Pejabat Daerah Kubang Pasu. Sumbangan disampaikan oleh YB Dato Taulan, YB Dato Dr Abdul Isa dan YB Ust Hj Abd Ghani. Rata-rata di kalangan penerima berpuashati dengan sumbangan yang diterima dan mengucapkan terima kasih kepada Kerajaan Negeri yang begitu prihatin dengan fungsi mereka membangunkan masyarakat. Mereka sedar bahawa kerjaya mereka tidak pernah diberi perhatian sebelum ini dan tindakan yang dibuat oleh Kerajaan Negeri membuktikan pengiktirafan terhadap kerjaya mereka yang mulia. Mereka juga gembira kerana sumbangan yang diterima dapat dimanfaatkan untuk persiapan menyambut Hari Raya Aidil Fitri tidak lama lagi.   

YB Dato Hj Mohamed Taulan B Mat Rasul menerima cenderahati daripada Pejabat Daerah Kubang Pasu kerana sudi merasmikan majlis penyampaian sumbangan tersebut.

No comments:

Post a Comment